|
|||
Ze moeten voor news nog eens een systeem bedenken dat je headers in een blok kan binnentrekken, zonder de server te belasten. Per slot van rekening verandert er niks meer aan de headers van bv. november 2008 ... ![]() Of een dedicated header server... Je hoeft niet perse 220 dagen te headeren, als je het bijhoudt is het veel minder. Maar je wil geen gat als je eens een paar weken op vakantie ben. |
|
|||
|
ik snap je idee want wij hebben daar ook over na zitten denken
maar headers moeten weer van de articel server komen weer via de readers gaan en dus weer belasting. 99% van de mensen downloaden uit boneless of zo'n groep dan heb je niks aan de headers (miljoen+ per dag) we hebben echt een enorme belasting van de readers. header.xlned.com server zal in theorie een oplossing zijn alleen is het de vraag zullen mensen die gaan gebruiken en zal het wel gaan werken? Crimi is onze programeur. hij zit nog na te genieten van de kerst borrel denk ik en Oud en nieuw borrel zit er ook aan te komen dus zal denk ik daarna pas zijn voordat hij weer iets gaat doen
|
|
|||
|
Mooi laat 'm eerst maar goed de accu opladen :-)
Of het vanuit het oogpunt van de server kan en/of werkt weet ik niet, voor de gebruiker werkt het wel. Ik header nu ook vaak elders, maar het is handiger om het 'thuis' te doen. 't Is alleen kwestie om de geselecteerde headers dan door een andere server te laten ophalen, wat de meeste newsclients wel kunnen. |
|
|||
|
dat is onzin.
er zijn maar een paar ECHTE usenet provider die zelf hun spullen hebben staan Giganews heeft 240 dagen Highwind gaat naar 170 dagen Xsnews heeft 90 dagen en gaat dacht ik ook naar 160 Cambrium heeft 120 dagen Xlned gaat naar 220 dagen Astraweb heeft 160 dagen rest zijn Resellers. Als iemand roept we gaan naar 400 dagen retentie moet het van 1 van deze aanbieders komen. deze Aanbieder die 400 dagen roept is reseller van xsnews. GEEN enkele andere reseller van Xsnews en Xsnews zelf hebben dit geroepen. het lijkt op een goede markering stunt. |
|
|||
|
Daarnaast moet je je ook afvragen wat de meerwaarde is tussen 220 dagen en 400 dagen.
Naast het feit dat allerlei providers inmiddels schreeuwen dat ze 440 dagen naar toe gaan blijft de meter bij een hoop providers op 120 dagen steken. Lees ik dan het forum komen er allerlei redenen tevoorschijn waarom ook die 120 dagen niet gehaald wordt. Ik heb eens een proefabbo genomen bij een provider welke zegt 145 dagen te hebben en kreeg of geen enkel bestand binnen of tegen een heeeeeele lage snelheid wat weer duidelijk maakt dat ze het bij weer een andere provider vandaan halen (backupservers) concreet: xsnews heeft 90 dagen betrouwbaar daarna wisselt het. Hitnews heeft geen 200 dagen retentie van zichzelf dus werken via backupservers. Dit kan of xlned of giganews zijn. Test het eens en neem een proefabo voor drie dagen van 1,50. Download maar een compleet bestand van 199 dagen oud. Zie wat er gebeurd. Nee van dit soort mislijdende (bewust met een ij en niet met ei) praktijken mag je van een serieuze provider niet verwachten. Als je geen geld hebt om een eigen netwerk op te zetten moet je je afvragen wat de risico's zijn als je bijv. een jaarabbo neemt. Morgen bestaan ze en overmorgen weer niet. Kan natuurlijk ook gebeuren met xlned maarja als ze investeren in servers zit er in ieder geval geld en is de intentie er om ermee door te gaan. Die resellers zijn er morgen en overmorgen weer niet. Hoeveel namen ik al wel niet voorbij heb zien komen en nu met de noorderzon verdwenen zijn. Nee hecht niet teveel waarde aan de 400 dagen. Ik denk dat xlned inmiddels 4800 dagen retentie heeft en dan lieg ik niet. Het zijn wel txt groepen maarja dat zeg ik niet. snappen we hem wat ik probeer duidelijk te maken. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|